Saturday 3 August 2013

Doa Ramadhan hari ke 25 : Yeayy, da boleh konvo

Assalamualaikum

Rasa penuh kesyukuran dipanjatkan ke hadrat Illahi kerana malam tadi Tokwan dah dapat result utk final semester program Master yang dah hampir 3 tahun struggle gi kelas n balik kelas. Alhamdulillah, pointer pon cun, dan dengan ini bolehlah Tokwan konvo by end of this year. Ewah. Sedikit nasihat daripada Tokwan, apa yang penting sebelum decide untuk sambung belajar adalah you must physically and mentally prepare especially for those yang belajar secara jarak jauh atau pon as a part timers. Kalau nak dikenangkan balik, sepanjang 3 tahun ni, macam-macam perkara berlaku untuk menamatkan pengajian. Tapi, kejadian yang paling Tokwan tak boleh lupa ada sewaktu di Semester 2, dimana, salah seorang kawan rapat dalam kelas tu, meninggal dunia disebabkan kemalangan jalan raya. Masa tu, ada satu subjek tu..kami fight utk dapatkan tempat dalam kelas...dan hanya kami berdua sahaja merupakan pelajar tetap dlm kelas tu. Memandangkan tiba-tiba, arwah pergi secara mengejut....secara tiba-tiba jugak, Tokwan tinggal sorang je dalam kelas tu. Pada mulanya, kelas tu ada lebih dari 10 orang, tp berlaku beberapa insiden diluar jangkaan, akhirnya tinggal Tokwan sorg je, tapi alhamdulillah..walaupun tinggal sorang, pensyarah tu tetap ajar dgn beberapa org pelajar menumpang. Ape-ape pon, terima kasih Tokwan ucapkan atas kesabaran beliau. 

Tidak lupa juga, tokwan nak ucapkan terima kasih kepada semua pensyarah Fakulti Pengurusan Maklumat, sama ada di Kampus Johor atau Puncak Perdana untuk semua ilmu yang dicurahkan tanpa jemu kat student dia yang sorang ni. Terima kasih tidak terhingga buat Mak ngan Abah yang bagi moral support dan kewangan jugak (esp bila hjg bulan,haha)....adik beradik (x tau korang support ape...bhahahaha), dan juga kawan-kawan... Emma Samsudin, Eja Haliza, Noor Masliana Razlan, Azua Yazid, Eiza Izzati, Cahaya Penawar, Dila Razali, Diana Tukijo, Hazuwanita, Naemah, chief a.k.a Zaman...sume ex classmate IM772, dan juga sape-sape yg terlibat. (kalau x disebut please jgn kecik ati). Thanks you olls sebab sudi dengar ai membebel sbb malas wat assignment. Walau dimana korang semua berada, semoga Allah sentiasa mempermudahkan segala urusan kalian. Insyallah. 

Jadi, bagi memberkati lagi Ramadhan kita di hari yg ke 25 ini, marilah sama-sama kita memanjatkan doa kepada Allah s.w.t di atas nikmat dan rezeki pemberiannya. 

Bismillahirrahmanirrahim


*petang ni nak g berbuka kat Bandar Saujana Putra dengan BFF dr zaman dip sekali htr ketupat diorder oleh seorang customer Tokwan dari Putrajaya. Pastu balik tu nak amik BFF lg sorg kat Presint 2. 
*Sama-sama kita sedekahkan alfatihah kepada arwah rakan saya, Kak Rosmaruby...semoga beliau ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Al Fatihah~ 

Untuk tempahan ketupat palas, hubungi Tokwan di talian 0146460549. 

Salam Ramadhan
TokwanMat

No comments:

Post a Comment